Picnic Time

Pagi Sabtu yang bening....
Ubbyku kul 5.30am dah kuar gi mancing. Aku gelak2 je lah masa dia nak kuar tu...huh! sanggup mengorbankan tido yang besh dipagi hari. Idak laa aku...hihihihiii



Lepas anta beliau di muka pintu, smayang subuh pastu sambung tido sambil peluk Zahraa....nggeeeeee beshnye! Inilah nikmat sejak dia dah besa nih. Sangat seronok memeluk beliau ketika tido.



Lepas bgn, trus call abah, pasei ingatkan nak tinggai Zahraa & Yanty kat umah mak abah. Plan awlnya nak pi ke Midveli bayar deposit utk event bowling kitorang this wkend. Pastu abah trus ajak pi jogging kat Tasik Perdana...apa lagi, pucuk dicita ulam mndatang lah...hihihi. Aku mandi, buat nasik goreng ala kadar (pasal perut dah lapa gile) & at the same time Yanty uruskan Zahraa.



Memula sampai, kami makan dlu laa...masing2 perut dah lapa (kecuali aku...hihih) Even dah mkn nasik goreng semangkuk kat umah, tgk sume org makan, aku pon join jugak...lagi 1 round balun nasik goreng.





Lepas makan, layan amsyar main bola..usih, kalo tgk btui2 ada harapan jadik national player kalo kena gaya...hihihii. Kome jgn tak tau...kena aja dia tendang bola. Sampai at last bola tu masuk dlm semak & terus ilang....hahahhaa. Mmg besh anak sedaraku nan satu tu. Bila tgk dia dah pandai lari & main sana sini, tak saba rasanya nak tunggu Zahraa boleh jalan....





Sementara kami main bola ngan Amsyar, mak abah pi jogging. Dapat laa 1 round kat Tasik Perdana tuh... Aku lak dah boring main ngan Amsyar, letak Zahraa dlm stroller & pi jogging gak (tapi tak laa sampai 1 round...dekat2 tmpat kitorang picnic tu je...hihihi). Cuaca lak dah start panas...so, sian la pulak tgk anak daraku nan satu tu. Tepejam2 pejam mata bila bukak sun shade stroller dia tuh...hihihihii




Nak di pendekkan cite, ni lah aktiviti kami sebelum balik....memang besh rupanya naik menatang nih. Si Amsyar ngan Yan punya laa exited. Zahraa lak just dpt ckp dlm ati... 'Tunggu laa aku besa sket sok'...hahahaha.....








No comments: