Family trip to Kota Kinabalu

This is our 1st family trip after married (from both side). Familyku n family in law. Total number of pax yang pegi is 18 orang including 2 infants (Zahraa & Amsyar) & 1 newborn baby (Humairah). Ramai kan? Memang sangat meriah! Before pegi aku cuak jugaklah sebab kami agak ramai... tapi after a few planned arrangement yang dibuat oleh kami sekeluarga, alhamdulillah....we were really enjoyed our trip!

This time flight tak delay...lega sgt! In fact, dpt naik new airbus :)

My dearest princess with the most eligable bachelors & non-bachelors...hehe

Sampai KK was about 2pm. Abang jemput with his own newly brand Saga & Kia Pregio (keta sewa). Abang is anak pakndak (hubby's cousin) yang keja ngan JKR KK. Macam dapat baca air muka kami, dia terus bwk kami gi makan kat tepi pantai. Nama tempat aku tak ingat sebab perut sgt lapar sampai lupa nak baca signboard hehe... Sampai jaa kat tempat makan,anak daraku ngan favorite cousin dia sempat main manual merry-go-round dulu...aku pon first time jumpa manual merry-go-round nih...slalu ada org jaga. Ni pakai konsep sniri mau naik, sniri pusing lah..

Lepas pegi lunch tepi pantai, Abang bwk kami ke rest house Intan. Aku dah imagine rest house macam kat Cameron Highland & Pekan, Pahang yang aku pernah duduk. Umah kayu, or kalo umah batu pon katil besi,tilam nipis... but when we arrived, it was very unexpected fully furnished bunglow house with 3 stars hotel std rooms. Cantik,bersih, luas & baru. In fact, bilik dia lagi better dari bilik hotel 3 stars kami di Bandung. Many thanks to Abang....kalo bukan sebab dia, musti kami t'paksa spend lagi duit for accomodation.
Inilah istana hinggap kami


Our room yang dah dipunggah oleh kakak Zahraa & dining hall (& of course with the gojes mom-2-b model..hihihi)

Ptg tu abang suruh kami rest sebab katanya mlm ni nak bawak kami shopping. (Yahooo...!) Kami request nak pegi Phillipines Market tapi,katanya kat situ mahal. Ni dia nak bawak ke tempat yang lagi murah..After maghrib (about 7pm) Abang datang collect kami. Memang sangat murah kat market yang Abang n wife dia bawak ni...aku apa lagi, beli gelang & brooch utk business lah...and for my own, dapatlah 1 set pearl air masin yang kat kl ni harganya RM300++. Kat sana??? huh....much..much more cheaper! Aku lak nego tak hengat...dari RM180 dia letak, dapat tawar jadi RM60 jaa. Siap dapat free gift utk Zahraa lagi! hehe...


Our 2nd day trip Abang plan bwk kami ke Ranau & Kundasang. Kaki Gunung Kinabalu & mandi hot spring katanya...hehee. Memang sgt besh laa. Otw ke hot spring tu kami singgah kat hentian Kg. Nabalu utk beli-belah & posing2. Kaki gunung tak sampai lagi posing dah over... sapa ntah yang pegang kmera nih...hehee

...i really loves those pictures



Lepas tu, we continue our journey ke hot spring. Mula2 sampai aku dah teruja tgk air terjun & titi gantung. Tapi sabar dulu.... Join derang rendam kaki dulu...tapi 5 minit jaa aku tahan...tak sabar nak berendam! apa lagi....salin baju laa....

kaki2 siapakah ini??? kalo ada spa fish, semua ikan pengsan rasanya...



Kakak Zahraa with her new pet




time jln2 kat bandar KK after breakfast
Lepas puas berendam, perut sangat lapar...plan nak ke tempat fish spa pon tak sempat sebab kedai makan yang paling dekat is di Ranau. So,kami patah balik ke Ranau...10mins driving sampai. Lepas makan, terus proceed ke kaki Gunung Kinabalu...tapi time tu batt kamera dah kong.


@ kaki Gunung Kinabalu...sejuk!

1.15am...2-2 budak dah lapar sbb baru bgn tido. Makan nugget while hubby & other brothers gi amek keta kat umah paklong Jamal, Kota Warisan.


@ KK airport. Flight delay 30mins...biasalah, Airasia!

5 comments:

Iszuanie Che Ilias said...

ala... kalau x aku pun leh gi sabah amy 6-8 mei ni.... tapi UPM nih suh aku gi kursus laks dah la tiket flight dah beli.. MAS plak tu... huhuhuhuhuhu sedihnyer...

Queenin Murni said...

wow!!! jln lagik!!! bestnyer.........................................................................

hazawahida said...

uiii kuat jln betul..bilalah pulak aku ni nak berjalan

Amylia said...

yer...jalan...supaya senang beranak! hihii...

Unknown said...

Amy ada gi Hot Spring gak? tu dekat kampung saya tu. hehehe..